Wednesday 6 March 2013

Kenduri

Kenduri Cukur Jambul Cucu Mak Lang Mina 



Malam sebelum majlis diadakan majlis hari lahir dak Yati...Meriah gak bnyak makanan tapi ko sekejap da abis kan...


Abg Mirul ngn Cik Rose..


Wan paling suke malam tu, yela ramai anak menantu cucu balik kn..hahhaha kt belakang tu pak busu selendang pink 2 aku...hahhahah comelll ngakk



Dak Kakak cucu mak Lang Mina ngn dak yati nye bufdayy...aku xsuke kek ni mkn nugget n macam2 la..


Majlis cukur jambul start dlm kul 10 lbih kot.sebelum 2 ade rebana aka Kompang tapi aku xsempat nk snap bz je kn..hahhahhaha


Ramai gak org pempuan smpai xmuat ade duk kt dapur kt khemah kt beranda wan..umah wan besa ko memasing pilih la nk duk mane kn....


Da start potong jambul kn sambal orang2 masjid buat marhaban, berzanji memang suke sangt...


Berat kot dulang yang pak busu pegang 2, dulang tembaga orrg dolu2..aku xmoh pegang mau nye sakit tangan ko..

Lepas kenduri melepak memasing kt ruang tamu umah wan yla kenduri cukur jambul macam kenduri kahwin potong sekor lembu aku rase..


Malam sebelum kenduri tu kene siap pack2 rendang xsalah aku maklum la mak lang aku ni org Jawa tetamu yang nk balik msti bg nasi berkat..tgk adik2 mak ipar duai xtdo malam kot...


sedap nye rendang daging, sambal tempe ooo lapa nye la perut aku ni...adoiiii..sonokk ko rendang 2 rendang tok paling tip top pak ude aku wat..die kalu kenduri mmg org penting kt dapoo...

No comments:

Copyright to HANIM ABAD
Designed by UMIESUEstudio 2015